onsdag den 24. august 2011

Hvad bliver det næste..?

Indrømmet, jeg er faktisk ret illoyal overfor mine skønhedsprodukter!

Selvom noget egentlig virker fint, bliver jeg ofte draget af et nyt, spændende alternativ, eller af en anbefaling fra en veninde, til at forsøge noget nyt.

For eksempel skifter jeg næsten hudplejemærke hver gang jeg løber tør for en serie. Ikke fordi jeg - nødvendigvis - har været utilfreds, men bare fordi det er sjovere med nye krukker på hylderne. Og så håber jeg nok altid at finde noget, der viser sig at være fuldkommen mirakuløst.

Hvis det ikke virker, ryger det direkte ud, det siger sig selv.

Så engang i mellem skal der altså nyt ind i samlingen. De næste sager, jeg påtænker at anskaffe  og teste er:

En neglebåndsolie - fordi jeg har erfaret (for sent) at hænderne er et af de steder alderen først  og tydeligst viser sig, og jeg forestiller mig at en olie vil være et rigtig godt supplement til håndcremen (som nok også skal have en alvorlig upgrade til noget seriøs anti-age). Tænker jeg skal have en fix lille olie, man kan tage med i tasken, fx OPI Avoplex cuticle oil to go.
Moroccan oil treatment - som i følge rygter fra bl.a. min underskønne grandkusine (hedder det det?) Julie skulle være intet mindre end et kvantespring indenfor hårprodukternes verden.

En ansigtsolie - som skal give lidt ekstra fugt og spændstighed til min hud efter den udtørrende danske sommersol (ha ha) og forberede den på vinteren. Jeg skal - apropos føromtalte illoyalitet - til at skifte ansigtsserie, så det bliver nok i samme serie, som jeg vælger til resten af rutinen.

Shampoo og conditioner fra purepact - Jeg er simpelthen nødt til at give dem en chance fordi de er økologiske og bare dufter fantastisk. Har kun prøvet dem hos frisøren, og er jo egentlig tilfreds med mine Redken produkter: Men Redken er bare ikke ret økologisk, hvilket jeg foretrækker når det er muligt, og derfor leder jeg stadig lidt efter et alternativ.

Da jeg for nylig var i USA faldt jeg i øvrigt over noget så vidunderligt som en Bare Escentuals outletbutik (det blev ret dyrt) og lod mig bl.a. overtale til at anskaffe et par af deres nye skin care produkter. De har lanceret et ret anderledes night treatment, som påføres lidt som deres mineralske foundations og faktisk også er en lille smule tonede. Jeg tilstår at jeg er ret skeptisk overfor dette, men det skal selvfølgelig prøves så snart jeg er løbet tør for min nuværende REN natcreme.

 Har du prøvet noget nyt og spændende? Eller er der noget særligt, du drømmer om at købe næste gang? Del dine erfaringer i kommentarerne her på bloggen eller på Facebook.

1 kommentar:

  1. Det hedder bestemt "underskønne", og vi kan godt sige, at vi er grandkusiner, men jeg aner ikke om det passer - måske blomsterkusiner i stedet? ;-)

    Jeg bruger ikke negleolie, men er ret vild med Clarins håndcreme - den laver bare mega bløde neglebånd og hånder. Der er vist også noget anti-age i, men ved ikke hvad.

    Clarins laver gode ansigtsolier - jeg bruger den til tør hud og smører den på efter behov, dog kun om aftenen efter natcremen. Den er ikke så dyr og MEGET drøj

    Ja, ok nu her efter 2 x nævnelse af det übberfarmor-agtige mærke Clarins, skulle jeg nødig efterlade et indtryk af, at jeg er en kedelig fodformet, leverplettet type, som er kommet i støttestrømpealderen, det er jeg ikke ENDNU! Det er bare noget med, at jeg er mere optaget af produktets virkning end mærket... Sommetider!

    Shampoo og balsam - kan anbefale Alterna - noget med caviar, det lyder mega opblæst, men det ER imidlertid den bedste shampoo og balsam jeg har prøvet til dato - og det siger ikke så lidt.
    Det er også uden parabener osv., dog ikke økologisk.

    Jeg skal have fat i Moroccan Oil treatment til håret, har hørt det er "det gode shit" - ja det er lidt som at være på stoffer, det med at være glad for skønhedsprodukter. Man leder altid efter det næste fix.

    Og Camilla hvis du endnu ikke har fået fat i en Shu Emuras (sådan staves det vist ikke helt) øjenvippebukker, så er du nødt til at få fat i den!!! Knus fra mig

    SvarSlet